FAQ

  • Jeg finner ikke de «nye» notene det er sendt ut mail på

    • Ta en oppfriskning av sidene du har linken til. Det kan du gjøre ved å trykke på oppfriskningssymbolet i nettleseren. På noen nettlesere er det F5 på tastaturet. 
    • Alternativt kan du bla deg rundt i de forskjellige mappene slik at det ikke er gamle sider som er lagret på din maskin.
    • Ett annet alternativ er å søke etter mappen med riktig navn.
    • Ett tredje alternativet er å stanse nettleseren og starte den på nytt. 
    • Ett fjerde alternativ kan også være at du må tømme bufferet på nettleseren.
    • En siste mulighet er ny oppstart av maskinen.
  • Når jeg forsøker å åpne pfd fila (nota for mitt instrument) så står den bare og «snurrer» og får derfor ikke skrevet ut

    • En løsning er å laste ned fila først. Så åpner du den i Acrobat og skriver ut derfra.
    • Alternativt må du avslutt nettleseren og starte den på nytt
  • Hvordan kan jeg opprette en konto for å få tilgang til notearkivet?

    1. når du prøver å benytte linken får du opp denne:
    2. Da må du klikke på «Bruk en annen konto»:
    3. Da får du opp bilde under:
    4.  Klikk så på «Flere alternativer»
    5. Da får du opp to valg hvor et er «Opprett konto», klikk på det valget.
    6. Da får du opp bildet under og kan opprette en Google konto for din mailadresse. Hvis du vil lage det en annen mail adresse som tilgang kan du gjøre det, men da må jeg få beskjed og  legge inn den istedet.
    7. NB: Hvis du ikke har en gmail konto (x.x@gmail.com) så må du klikke på den blå teksten i bildet under «Jeg foretrekker å bruke den nåværende e-postadressen min». Da kan du bruke hvilken som helst mail adresse: x.x@online.no, x.x@hotmail.com osv.